Metin2 Dosyaları Hakkında Bilgilendirme ( Locale / Map / Root / İcon )

  • Bugün Metin2 Pack dosyaları hakkında bir bilgilendirme paylaşacağım.
    ( Locale / Map / Root / İcon )

    LOCALE

    İTEM PROTO , MOB PROTO , MOB NAMES , İTEM NAMES , LOCALE ( GAME , İNTERFACE , CUSTOM VB DOSYALARI İÇERİR )


    İTEM PROTO İLE DÜZENLEYECEBİLECEKLERİNİZ ( GENEL DÜZENLEMELERİNİZİ EXEL İLE YAPMANIZI ÖNERİRİM )

    İTEMLERİN SALDIRI DEĞERLERİ ( BÜYÜLÜ , NORMAL SİLAHIN ANA ÖZELLİKLERİ )
    VERDİĞİ ÖZELLİKLERİ ( METİNLERE KARŞI +50 , SALDIRI +20 GİBİ )
    ANTI_FLAG - İtemin hangi karakterlerin giyebileceği
    İTEMLERE SEVİYE KOYMA - SEVİYE BELİRLEME
    BASILAN TAŞ SAYISI VB
    MARKETTE SATIŞ VE ALIŞ FİYATI
    İTEM NE OLDUĞU ( ZIRH , SİLAH , KOLYE VEYA BİR İTEM )
    İTEMİN STOKLAMA , YERE ATMA , SİLME , TİCARET VB ENGELLERİ KOYABİLME


    ITEM_WEAPONbize eşyanın silah olduğunu söyler
    WEAPON_SWORDbize eşyanın kılıç olduğunu söyler
    WEAPON_DAGGERbize eşyanın hançer olduğunu söylüyor
    WEAPON_BOWbize eşyanın yay olduğunu söyler
    WEAPON_TWO_HANDEDbize eşyanın çift el olduğunu söyler
    WEAPON_BELLbize eşyanın çan olduğunu söyler
    WEAPON_FANbize eşyanın yelpaze olduğunu söyler
    WEAPON_MOUNT_SPEARbize eşyanın tek elle kullanılan bir mızrak olduğunu söylüyor, muhtemelen gm itemi
    ITEM_TUNABLEbize silahın etkilerini iyileştirebileceğini söylüyor
    ANTI_MUDANGŞamanlar Giyemez
    ANTI_ASSASSINNinjalar Giyemez
    ANTI_MUSASavaşçılar Giyemez
    ANTI_SURASuralar Giyemez
    ANTI_WOLFMANLycanlar Giyemez
    WEAR_WEAPONSilah Yuvasına Giyilir
    LIMIT_NONENesne kısıtlaması yok
    ITEM_STACKABLEİtem üst üste koyulabilir
    ITEM_QUESTQuest nesnesi, quest tabanlı çalışmakta
    ANTI_DROPYere Atılmaz
    ANTI_GIVETicarete koyulmaz
    ANTI_MYSHOPOffline Shop , Pazara koyulmaz
    ITEM_ARMORbize eşyanın zırh olduğunu söyler
    ARMOR_BODYbize zırhın bir vücut takımı olduğunu söyler
    WEAR_BODYbize zırh yuvasında takmanız gerektiğini söylüyor
    ARMOR_HEADbize nesnenin bir kask olduğunu söyler
    WEAR_HEADbize kask yuvasında takmanız gerektiğini söylüyor
    ARMOR_EARbize nesnenin bir küpe olduğunu söylüyor
    WEAR_EARbize küpe yuvasında takmanız gerektiğini söylüyor
    ARMOR_NECKbize nesnenin bir kolye olduğunu söylüyor
    WEAR_NECKbize kolye yuvasında takmanız gerektiğini söylüyor
    ITEM_BELTbize nesnenin bir kemer olduğunu söyler
    ITEM_USEbu nesne kullanılabilir ve kullanıldıktan sonra kaybolacaktır
    USE_PUT_INTO_BELT_SOCKETbu nesne kemere yuva takmak için kullanılabilir
    USE_TALİSMANbu eşya tılsım olarak kullanılacak
    USE_DETACHMENTTaşları çıkartmaya yarar
    USE_POTIONbu nesne bir iksir
    ITEM_SLOW_QUERYbu nesne sorguya normalden daha yavaş giriş yapacak
    USE_ABILITY_UPbu nesne yetenekleri yükseltir
    ITEM_CAMPFIREbu nesne kamp ateşi çağırır
    USE_SPECİALbu eşya source yoluyla veya quest olarak kullanılacak
    ITEM_RESOURCEbu nesne diğer nesnelerin sonucu olabilir. ( içinden çıkma )
    RESOURCE_FISHBONEBu eşyayı balıkları öldürdükten sonra elde edebilirsiniz.
    USE_BAITBu nesneyi yem olarak kullanabilirsiniz
    ITEM_FISHbu bir balık
    FISH_ALIVEbu canlı bir balık
    FISH_DEADbu ölü bir balık
    USE_POTION_NODELAYBu nesne herhangi bir gecikme veya duraklama olmadan kullanılabilir
    USE_CLEARtüm geçici etkileri temizler
    USE_INVISIBILITYseni birkaç saniyeliğine görünmez yapar ( beyaz bayrak )
    SPECİAL_MAPbu öğeyi yalnızca bazı haritalarda kullanabilirsiniz
    ITEM_SPACİALbu nesne source aracılığıyla tanımlanacak
    RESOURCE_WATERSTONEPIECEbu eşya taşların yok edilmesinin sonucudur.
    RESOURCE_WATERSTONEİstiridye yok edilmesi sonucudur.
    ITEM_RESOURCE+basma nesnesidir
    RESOURCE_WHITE_PEARLbu eşya istiridyeden düşürülebilir
    RESOURCE_BLUE_PEARLbu eşya istiridyeden düşürülebilir
    RESOURCE_BLOOD_PEARLbu eşya istiridyeden düşürülebilir
    ITEM_METINbu nesne bir Taş ( Kavrama Taşı ... )
    METIN_NORMALbu taşın özel bir etkisi yok ( Taşlarda kullanılır )
    ITEM_PICKbu eşya bir kazma
    MATERIAL_LEATHER+ Basma itemleri
    ITEM_GIFTBOXbu bir sandık
    USE_EFFECTbu nesne bir efekt etkinleştirecek
    LOGbu nesne loglara kaydedilecek
    USE_CLEAN_SOCKETtaş parçalarını kaldırır
    USE_CHANGE_ATTRIBUTEEfsun değiştirme
    USE_ADD_ATTRIBUTEEfsun ekleme
    WEAR_SHIELDkalkan yuvasına takılabilir
    ITEM_COSTUMEbu nesne bir kostüm
    COSTUME_BODYbu nesne kostüm zırh yuvasına takılır
    ANTI_FEMALEKadın karakterler giyemez
    ANTI_MALEErkek karakterler giyemez
    COSTUME_HAIRbu nesne kostüm başlığıdır
    REAL_TIMEbu nesne, çevrimdışıyken bile kalan süreyi kullanmaya devam eder.
    ITEM_LOTTERYbu nesne piyangoda kullanılır
    ITEM_TREASURE_BOXbu bir hazine kutusu
    ITEM_SKILLBOOKbu eşya bir beceri kitabı
    ITEM_POLYMORPHbu eşya dönüşüm küresi
    USE_PUT_INTO_ACCESSORY_SOCKETbu nesne item soketlerinde kullanılır ( Cevherler )
    USE_ADD_ACCESSORY_SOCKETbu nesne iteme soket açar ( Elmas )
    ITEM_BLENDbu nesne bir karışım iksiridir ( Şebnem )
    ITEM_SKILLFORGETbu eşya yetenek puanlarını unutmak ve onları sıfırlamak için kullanılır


    İTEM NAMES

    OYUNDAKİ İTEMLERİN İSİMLERİNİ İÇEREN DOSYA
    Örnek : Kılıç +9 / Ninja Zırhı +8 +9 vb

    MOB PROTO İLE DÜZENLEYECEBİLECEKLERİNİZ ( GENEL DÜZENLEMELERİNİZİ EXEL İLE YAPMANIZI ÖNERİRİM )

    SLOTLARIN AGRESİF YAPMAK
    VERDİĞİ MİN VE MAX GOLD MİKTARI AYARLAMAK
    MOBLARIN ( STR , DEX , İNT ) SALDIRI , DEFANS DEĞERLERİNİ AYARLAMAK
    MOBLARIN MAX VE MİN VERDİĞİ DAMAGE AYARLARI
    MOBLARIN EXP AYARLARI
    MOBLARIN HP ( CAN ) AYARLARI
    MOBLARIN ATACK RANGE AYARLARI


    MOB NAMES

    OYUNDAKİ MOBLARIN İSİMLERİNİ İÇEREN DOSYA


    İTEM DESC

    İTEMLERİN AÇIKLAMALARINI İÇEREN DOSYA

    LOCALE STRİNG

    ŞU ŞEKİLDE AÇIKLAYAYIM DİĞER KULLANICILAR ARARKEN DAHA KOLAY BULMASI İÇİN

    ÖRNEĞİN ;

    BALIK TUTAMAZSIN! , Öncelikle Olta takmalısın , Senden 30 seviye yüksek veya düşük biriyle grup olamazsın , Bu işlemi yapmak için pencereleri kapatmalısın.
    Kullanılan nesneyi seçemezsin. , Eşya kazanımı aktif edildi.
    GİBİ UYALARI ALDIĞIMIZ BÖLÜMÜ İÇERİR.

    SKİL DESC

    SKİL AÇIKLAMALARI İÇEREN DOSYADIR.

    İTEM LİST

    TGA DOSYALARI , GR2 DOSYALARINI ÇEKTİRDİĞİMİZ BÖLÜM.

    SHİNİNG TABLE

    EFFECTLERİMİZ ÇEKTİRDİĞİMİZ DOSYALARI İÇERİR.

    MSM DOSYASI

    SHAPEDATA , HAİRDATA ( SAÇ , ZIRH , SİLAH GİBİ KOSTÜMLERİN ÇEKİLDİĞİ DDS DOSYALARINI İÇERİR )

    -----------

    *** LOGİN , LOADİNG EKRANI VB LOCALE BÖLÜMÜNDEDİR.
    Locale dosyasını açalım. Açtıktan sonra değiştirmek istediğiniz loading veya login bulup değiştirin


    MAP BÖLÜMÜ

    Oyundaki bütün maplari içeren bölümdür.

    MAVİ BAYRAK , KIRMIZI , BAYRAK , SÜRGÜN MAĞARASI , VADİ , ÇÖL VB TÜM MAPLARI İÇEREN DOSYADIR.



    **** NPC SABİTLEME , METİN TAŞI SABİTLEME , MOB SABİTLEME VB İŞLEMLERİNİZİ
    usr/game/share_data/locale/turkey/map ( Dosyaya göre ufakta olsa değişebilir )
    MAP KLASÖRÜNDEKİ AYARLAMALARINIZI FİLEZİLLA , WİNSCP ÜZERİNDEN YAPMANIZ GEREKMEKTEDİR.


    ROOT DOSYASI BÖLÜMÜ

    atlasinfo.txt => Map dosyqlarının bilgileri.
    colorInfo.py => Oyunda kullanılan renklerin tutulduğu yer.
    consoleModule.py => Debug console
    constInfo.py => Global değişkenlerin bulunduğu yer.
    debugInfo.py => Clientin derlenen debug/release bilgilerini alır.
    dragonSoulRefineSettings.py => Simya taşlarının geliştirme ayarlarının tutulduğu kısım.
    emotion.py => Oyundaki duyguların bulunduğu.
    exception.py => Hata yazdırma.
    game.py => Tüm py dosyalarının bağlantı olduğu kısım diyebiliriz. Oyunun bulunduğu ana dosya.
    interfaceModule.py => Pencerelerin verileri burada tutulur.
    introCreate.py => Karakter oluşturma ekranı.
    introEmpire.py => Krallık seçme ekranı.
    introLoading.py => Giriş yaparken veya harita değiştirirken gelen yükleme ekranı.
    introLogin.py => Oyunu açtığımızda gelen server seçme ve giriş yapma paneli ekranı.
    introLogo.py => Orijinalde oyuna girişte oynatılan videoların ekranı.
    introSelect.py => Varolan karakterlerin seçim ekranı.
    localeInfo.py => Dil dosyalarına erişim için gerekli.
    mouseModule.py => Fare modülleri.
    musicInfo.py => Müzik bilgileri.
    networkModule.py => Oyuna giriş yaparken seçtiğiniz ch, server ve karakter bilgilerini tutar.
    npclist.txt => Mob, npc gibi karakterlerin modelleme, animasyon dosyalarının bulunduğu klasörler belirtilir.
    playerSettingModule.py => Karakterlerin yetenek, animasyon gibi bilgilerinin tutulduğu dosya.
    prototype.py => Uygulama başlatma.
    serverCommandParser.py => Bazı komutlar ile clientte yapılacak değişiklikler. Örnek: xmas_snow
    serverInfo.py => Server bilgilerinin bulunduğu dosya.
    stringCommander.py => Bilinmiyor.
    system.py => Sistem için gerekli dosyalar. Python yükleme vs.
    ui.py => Pencereler ve pencerelerde bulunan buton gibi elemanların oluşturulduğu dosya. Uiscript içinde yazılan verilerde burada belirtilen yönergelere göre işleniyor.
    uiAcce.py => ui.py ile benzer sadece bu dosya kuşak sistemiyle gelmiş.
    uiAffectShower.py => Sol üst tarafta karakterde bulunan efektleri gösteren dosya. (yang oto toplama, sevgi puanı vs.)
    uiAttachMetin.py => İtemlere metin taşları (örn: hız taşı) eklerken çıkan pencere.
    uiAuction.py => Bilinmiyor.
    uiAutoBan.py => Bilinmiyor.
    uiCandidate.py => Bilinmiyor.
    uiCharacter.py => Oyundayken N tuşuna bastığınızda gelen karakter penceresi.
    uiCharacterDetails.py => Official bonus gösterme sistemi ile gelen pencere.
    uiChat.py => Ana chat penceresi.
    uiCommon.py => Ufak bilgi penceresi.
    uiCube.py => İksir ve kuşak oluştururken gelen pencere.
    uiDragonSoul.py => Simya penceresi.
    uiEquipmentDialog.py => Ekipmanların bulunduğu pencere
    uiEx.py => Extra ui.
    uiExchange.py => Oyuncu ile yapılan ticaret penceresi.
    uiGameButton.py => Oyun butonları.
    uiGameOption.py => Oyun Seçenekleri penceresi.
    uiGuild.py => Lonca penceresi.
    uiHelp.py => Yardım penceresi.
    uiInventory.py => Envanter penceresi. (I)
    uiMapNameShower.py => Bir yere ışınlandığınızda ana ekranda haritanın ismi.
    uiMessenger.py => Arkadaşlar listesinin olduğu pencere.
    uiMinimap.py => Sağ üstte bulunan harita.
    uiOption.py => Sistem seçenekleri (bu dosya kullanılmıyor.)
    uiParty.py => Oyuncularla grup oluşturduğunuzda sol tarafta grup üyeleri listesinin bulunduğu pencere.
    uiPhaseCurtain.py => Bilinmiyor.
    uiPickMoney.py => Envanterdeki yangları bölerken gelen pencere.
    uiPlayerGauge.py => Karakterin can, sp gibi değerlerini gösteren çubuk.
    uiPointReset.py => Bilinmiyor.
    uiPrivateShopBuilder.py => Pazar kurarken itemleri eklediğimiz pencere.
    uiQuest.py => Görevlere tıkladığınızda gelen pencere.
    uiRefine.py => İtemlere +basarken gelen pencere.
    uiRestart.py => Bilinmiyor.
    uiSafebox.py => Hesap deposu
    uiScriptLocale.py => Uiscript dosyalarında kullanılan dil işlemleri için.
    uiSelectItem.py => Bilinmiyor.
    uiSelectMusic.py => Sistem Seçeneklerinde müzik değiştirirken gelen pencere.
    uiShop.py => NPC ve pazarlarda alışveriş yaparken gelen pencere.
    uiSystem.py => ESC tuşuna bastığınızda gelen ayarlar penceresi.
    uiSystemOption.py => Sistem seçenekleri.
    uiTarget.py => Seçtiğiniz varlıklarda üst kısımda gözüken bilgi penceresi.
    uiTaskbar.py => Alt kısımda hp,sp, ext, yetenek, envanter butonlarının olduğu yer.
    uiTip.py => Bilgilendirme penceresi.
    uiTooltip.py => Birşeylerin üzerine geldiğinizde otomatik açılan pencere. (Örn: İtem efsunlarının yazıldığı yer.)
    uiUploadMark.py => Lonca resmi yüklerken resimleri seçtiğimiz pencere.
    uiWeb.py => Nesne market tuşuna tıkladığınızda bu dosya çalışır.
    uiWhisper.py => Fısıltı sohbeti penceresi.
    utils.py => Bilinmiyor.
    assassin_m.msm => Ninja erkek zırh, saç, kostüm vs. modellerinin isimleri yazar.
    assassin_w.msm => Ninja kız zırh, saç, kostüm vs. modellerinin isimleri yazar.
    shaman_m.msm => Şaman erkek zırh, saç, kostüm vs. modellerinin isimleri yazar.
    shaman_w.msm => Şaman kız zırh, saç, kostüm vs. modellerinin isimleri yazar.
    sura_m.msm => Sura erkek zırh, saç, kostüm vs. modellerinin isimleri yazar.
    sura_w.msm => Sura kız zırh, saç, kostüm vs. modellerinin isimleri yazar.
    warrior_m.msm => Savaşçı erkek zırh, saç, kostüm vs. modellerinin isimleri yazar.
    warrior_w.msm => Savaşçı kız zırh, saç, kostüm vs. modellerinin isimleri yazar.
    wolfman_m.msm => Wolfman kız zırh, saç, kostüm vs. modellerinin isimleri yazar.

    İCON BÖLÜMÜ

    Oyundaki bütün itemlerimizin ( .tga ) bulunduğu bölümdür.
    Silah , zırh , kask , görev kitabı vb oyunda görünen bütün iconların bulunduğu dosyadır.

Şimdi katılın!

Henüz bir hesabınız yok mu? Hemen kaydolun ve topluluğumuzun bir parçası olun!